sate bonding

Sate bonding? Ya itulah ungkapan yang sesuai yang boleh saya katakan. 
Kalau kita tercari-cari aktiviti yang boleh merapatkan ukhwah diantara ahli keluarga, abang ipar, adik ipar dan sebagainya.

Ini ceritanya, keluarga sebelah isteri saya memang terkenal dengan keakraban mereka setiap musim cuti sekolah. Banyak aktivti dan percutian dianjurkan bersama yang menjadi resepi kebahagiaan keluarga ini. well keluarga saya sendiri tidak begini. 

Jadi musim cuti sekolah ini, bagaimana mereka menarik perhatian semua adik beradik agar dapat kumpul dan balik ke kampung? Jawapannya sate. ya, dengan menempah 300 cucuk sate. Telah menyebabkan semua orang semangat nak balik kampung dan berkumpul. huhu. itulah kuasa tarikan satay.

Jadi aktiviti kami pada hujung minggu yang lalu adalah membakar sate dan menghabiskannya dengan berselera sekali. Kami menempah sate mentah sebanyak 300 cucuk, kemudian membakarnya dirumah mertua bersama-sama. Memang best la ketika kami sama-sama membakar sate.  Selalu kalau balik kampung, masing-masing sibuk jaga anak-anak masing-masing dan masa makan sahaja la sembang. kali ni, masa membakar sate memang best. sambil bakar, sambil sembang dan merasa sate.

Korang boleh layan video dibawah. Saya sempat merakamnya. Juga kali ni dapat tips baru bagaimana menghidupkan bara arang dengan cepat sekali dirumah. Tanpa menggunakan fire starter. Kalau nak tahu, kena tengok video saya dibawah ni. 

Ok. bye.


Comments

Popular posts from this blog

Merancang Garis Hidup Anda

situasi terkini sekitar masjid Al-Aqsa

Kolam mandi terbaik di KLCC Kuala lumpur